Nostalgigolf

Vi har varit och spelat minigolf på en bana som startades 1945. Dom somdriver denna golfbana har hållit på i HÖR och HÄPNA 44 år. Men nu ska dom lägga ner sin verksamhet och försöka få någon annan att sköta om detta. Kanske någon pensionärsförening eller någon privat person. Vore väldigt trist om den skulle rivas tycker jag för det är något speciellt med denna bana.

Besök den gärna nu innan sommaren tar slut. Den ligger i Mariestad vid Alhagen.Det kan ju vara så att ni kanske tar över den .

Jag har fått en Bakercysta i mitt knä som gör jävligt ont kan jag säga. Det började i morses när jag klev upp och har bara blivit värre under dagen men jag gick till Vårdcentralen och doktorn sa att det var en cysta. Den är inte så stor men den kan bli större och då måste man punktera den eller i värsta fall operera bort den . Men jag får väl försöka ta det lite lugnt. Inte så lätt med det jobbet man har men jag klarar nog av det.

Min systerdotter Emma har fått en liten Alida.6/7 Vi var där och grattade henne i söndags. Hon var ju bara sååååå söt ska ni veta. Hon snusade och sov hos mej hela tiden men det klart att hon kände sig trygg hos mej.

Ha det så gott allihopa så kanske vi hörs senare.

Kolmårdens Djurpark

Vi har varit på Kolmården. Där har vi inte varit på 36 år så det var väl på tiden kan man säga. Det var väl en del som inte var likadant som då precis. Dels så fanns det ju nu en Tiger Värld och ett Delfinland.

Vi tältade på samma camping som då, 1973.

Familjen Ljungkvist var där också med sin husvagn så vi tältade bredvid dom. Det var härligt att ligga i tält men det var ganska fuktigt men som tur var så regnade det inte.Elsa tyckte det var roligt att mormor och morfar hade en "koja" som vi sov i.

När vi var på kolmården så var vi ju tvugna att se på "TUT" alltså elefanten enligt Elsa. Hon gör en så härlig rörelse med sin hand när man frågar vad det är för djur.

Vi såg också på en rovfågeluppvisning. Den var helt fantastisk. Helt otroligt att man kan lära så stora fåglar att komma på kommando och att dom inte rymmer där ifrån.

Delfinshowen gick inte av för hackor den heller. Väldigt graciösa fiskar tycker jag.

Besökte även Tropicarium med alla exotiska fiskar och andra djur bla. krokodiler, silkesapor, reptiler, grodor mm.

Igår var vi ute och åkte bla. besökte vi Göteborg med IKEA och ett kort besök på Liseberg. Innan dess så var vi på Göteborgs Kex och shoppade lite goda kex som vi ska ge till Hugo och hans kextokiga pappa. Innan vi kom dit så skulle vi äta middag. Vi hade tagit med oss stormköket och skulle koka makaroner och laga en skinkgryta till. När vi började med detta så var vädret ganska hyfsat men under tiden så tornade molnen upp sej och ni kan tro att det blev värsta skyfallet men vi tillagade våran middag under paraplyer och jag kan bara säga MUMS MUMS det smakade helt underbart men vi ganska våta om fötterna men som tur var så fanns det torra skor i bilen.

NU ska jag förbereda för lopppisen som vi ska vara med på i morgon i Lidköping. Lika kul som vanligt. Hoppas vi får sålt en del.

Ha det bra och hoppas ni får en bra helg.

Det ska jag ha i alla fall man ska ju börja jobba nästa vecka så man får väl ta vara på den sista ledigheten.

Jag glömde vi var ju och hälsade på i Basmes Värld också.
Elsa tyckte att Bamse Och (lille)Skutt var lite för stora men hon hälsade på dom i alla fall!

Trist

Varför är livet så jävla trist. Ena dagen är allt bra den andra hemsk. Jag bara undrar VARFÖR? Har snart inte ork eller lust till något. Snälla LIVET.Gör inte så här mot mej jag blir galen.Måste bara få lugn och frid i min kropp.

Det enda som jag ser fram emot är en utflykt till Borås Djurpark med lilla Elsa. Bara vädret blir bättre.

Idag ska jag få reda på om jag har Borelia ellar inte har tagit prov i onsdags och ska få svar idag? Märket på mitt lår är lika stort som en tallrik.

Nordens Ark

Vi tog med oss Hugo till Nordens Ark . Det var väldigt fint i den djurparken. Värmen var ju ganska het ca 30 grader men parken var väldigt lummig så det ganska svalt ändå. I parken finns alla dom djuren som är utrotningshotade så det var ju en hel del att titta på. Hugo tyckte nog om järvarna ganska mycket och vi hade sån tur att dom blev matade under tiden vi var kvar. Dom fick såna delikatesser som hjärta lungor och lever. Tänk er det en sommarkväll med ett glas rött till.Det fanns andra dju rockså som var mysiga att titta på bla. Pandor. vargar, tiger och en massa ugglesorter och många mera.

Efter en varm vandring så blev det ett dopp i sjön som låg brevid och sedan fortsatte vi till Lysekil för att få något i magen.
Tog även en båttur till Fiskebäckskil för att sedan åka hemåt.

Igår så badade vi hela dagen vid Sandbäcksbadet som ligger i Lidköping. Vattnet var säkert 25 grader varmt så till och med Bengt badade. Det är inte dåligt av honom han kan ju inte bada när det är under 20 grader på grund av hjärtat men nu äntligen.

Idag så har vi fixat till bilen. Jag har bytt kupe och luftfilter och städat och tvättat den
. Så nu är den fin igen. Bengt bytte olja och oljefilter. Bra va?